Adverts

Monday, February 13, 2012

Vb.net kepada Database (Delete Button)


Semalam telah bercerita mengenai design projek akhir saya, hari ini saya mahu ceritakan update berita terbaru yang saya terima pada pagi tadi. Projek akhir ini akan dibentangkan pada 27 Februari 2012, =.=" agak lama juga masa yang diberikan. Oleh itu, hasil untuk projek ini haruslah terbaik. Akan saya usahakan, >.< walaupun memeningkan kepala membuat coding.

Berita selanjutnya, setelah saya menunjukkan design pertama saya kepada En Amri jawapan dari En Amri amat membuatkan hati gembira setalah berhempas pulas sekian lama. Tetapi terdapat kekurangan pada user interface projek saya, iaitu Delete Button. So, apa fungsi delete button ini. Delete Button digunakan untuk membuang rekod yang telah disimpan di dalam Database. Jadi ia perlu diletakkan di dalam sistem tersebut. Oleh itu, pada hari ini saya cuba mengubah user interface ini dengan meletakkan button delete.



Dengan button delete tersebut, windows form yang baru akan keluar. Pada windows form tersebut pengguna diminta untuk memasukkan data pengguna, dan sistem akan mencari data yang pengguna telah masukkan ke dalam sistem. Setelah pencarian, data yang pernah dimasukkan oleh pengguna akan dipaparkan di sistem. Dengan itu, pengguna akan dibenarkan untuk membuang data tersebut jika ingin membatalkan tempahan ataupun menekan butang cancel jika tidak ingin melakukannya.



Itu sahaja untuk post pada kali ini. Sekian, terima kasih.
Assalamualaikum w.b.t.

Untuk ke post sebelum ini, sila klik SINI.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...